Hey

Hey detta är mitt första riktiga blogg inlägg har aldrig skrivit ett blogg inlägg förut. Men kan börja att representera den här bloggen. Den handlar om Västberga gård, alltså ett motivationshem för människor med narkotika och kriminell problematik. Och då undrar ni såklart, vad är mitt problem av de ovanstående?

Om man vill tro lagen är det, narkotikaproblematik, men om man nu vill gå efter min tes är det helt klart lagen som är problematiket eftersom problemet faktiskt inte skulle existera, eller iaf problematiseras på det sättet det görs idag då det är stigmatiserat och kriminaliserat som det är.

Men har jag varit beroende? Jo, jag har varit beroende av benzodiazepiner under en vecka, i februari 08 pga lite tragiska omständigheter som jag nu inte ska gå djupare in på. Att det bara var en vecka beror på att drogerna tog slut efter en vecka, och jag insåg att jag hade problem och slutade, då jag inte mindes något av den veckan och allt hade gått överstyr.

Så nu undrar ni hur fan jag hamna här då om jag kom ifrån mitt beroendeproblematik? Ja, det är en väldigt sund och förnuftig fråga, och för att kunna besvara den sunt och förnuftigt måste jag återigen påpeka lagens paradox i sig självt återigen, att problemet är skapat av sig själv, iaf i mitt åtycke. För att återgå till frågan, hur jag hamnade här, var det eftersom att jag fick ett så smaskigt erbjudande av min vän som jag inte hade varit i kontakt med på flera år så jag bestämde mig att åka och träffa han och handla ett mindre parti rent MDMA. Planen gick väl, jag och en annan vän till mig åkte upp till Göteborg, festade där en eller två dagar, köpte droger, lite mer än vad jag hade tänkt mig, så att straffet uppmätes till grovt narkotikabrott när jag vart fasttagen efter en olycklig incident på en småväg i Borås, vi var påväg till Skåne för att köpa fint Cannabis i hekton.

Jag satt häktad i två månader i Borås, med öppen celldörr eftersom jag sa att jag var självmordsbenägen, fast jag egentligen inte var det, ville bara inte ha en stängd celldörr. Innan jag hamna i häktet satt jag förståss aresterad i fyra dagar först med mina respektive målskamrater tills jag och min vän från göteborg vart häktade.

Vi båda fälldes för narkotikabrott, jag fick vård efter att både åklagaren och min advokat hade enats om att yrka på det och alla psykiatriska utlåtanden från februari då jag hamnade på LPT (låst psykiskt tvångsvård) pga mitt dåvarande problematik bla, och de nya psykiatriska utlåtanderna.

Jag är iaf glad att jag hamnade här på Västberga gård, jag har nu varit här i två månader och har en månad återstående tid tills min psykiatriska utvärdering är klar och min omplacering ska planeras, jag blir antagligen instutioniserad i ytterligare ett år så som det ser ut idag.

Jag har Emmy att tacka för bloggen, hon har varit till stor hjälp, en sann vän.

Retards commented
Postat av: simon

Nice blogg , keep up the good work brotha! :D

2009-01-18 @ 20:01:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0